Tuesday, May 22, 2012

Hasil result MRI n ultra sound.

28 March 2012- Appointment ngan doc Asri.- emmm memang seperti yang disangka.. bahuku dislocate dan ada spurring + koyak sana sini.. memang kalau ikut case gini memang dia akan terus ckp operate jer.. tp dia ckp kita buat step by step ... dia cakap 1st try fisiotherapy.. (emmm ..dalam hati.. adeh... kemalasan melanda nak gi fisio). tapi apa yang mengejutkan aku.. bila doc Asri ckp aku nyer neck lagi teruk.. Herniated Disck atau lebih tepat bahasanya 'slipped disc" huh! .. surprise beb.. C4, C5,C6 dan C7.. emmm... dan doctor refer aku ke DBC REhab. kat Ampwalk, Jalan Ampang tu.. dan bermula episode gi PYsiotherapy.. .. yang letih tu ..3 kali seminggu.. means aku kena amik 1 hari weekday 2 hari weekend.. huh! mesti penat kan..nak balik doc bg ubat ubat cam celebrex, ngan koyok besar tu...

yang satu hari tu haru gak...(weekday) .. jumpa my GM ... explain to him.. dan dpt green light utk keluar awal hari Rabu.. until session PYsio abis.. emmmm.. dan bermula episode..

28 March - 18 May 2012- rasanya dah 16 kali aku gi pysio.. hasilnya? emm every session took 3 hours.. letih kan.. tp cam aku ckp dah masuk 2 bulan gi pysio seem like x nmpak perubahan...lagi sakit lagi adalah.. Thanks to Aiza, Anor dan Haniff ( my pysiotherapist) yang henti henti assist me during pysio time.. masa pysio tu ada jugak dia bg treatment - hot pad, bg ultrasound dan  infra electric tu .. tah apa tah nama machine tu .. helpful masa tu jer lah..

























No comments:

Post a Comment