Friday, April 1, 2011

32 weeks checkup .29/3/2010

suppose check up aku on 2/4/2011// tp aku cepatkan skit 29/3/2011 ..risau flu,coughing n fever x baik baik.. jumpa doc Fatima Najla.. scan time.. babyn still in breech condition...emm risau juga.. tapi doc ckp doa byk byk miga before 36 weeks  kepala dia pusing kebawah.. Ya Allah.. dugaan lagi.. kalau x pusing juga within 36 weeks  then i have to prepare myself for ceaserian.. which is memang x pernah terpikir.. since my last 2 pregnancy are normal birth.. tapi itulah.. dugaan dari Allah.. moga semuanyer berjalan ngan lancar dan baik..baby weight this time 1.89kgs..tapi masa timbang my weight.. langsung x naik.. mungkin sebab aku x sihat dah 2 minggu.. takperlaa as long baby sihat n x ada apa apa.. moga dia kat dalam tu sihat ya sayang..
inform doktor juga pasal flu,coughing n fever yg x baik baik walau dah jumpa 2 GP ..doc risau..terus refer aku kat ENT pysician.. after tunggu 1 jam.. pasal doc Samril tu ada Operation ..so kena tunggu gak la.. met him .. simple jer orangnyer.. byk tanya nyer.. then dia ckp nak buat office procedure.. rupanya.. suh dok kat atas kerusi.. igt nak buat apa.. upanya dia nak buat endoskop kat dalam hidung aku.. pewww.. ada kamera kecik lagi.. terus ras phobia.. yer laa.. dah penah buat endoskop kat perut before.. tau azab nyer sakit caner.. then the proedure begin... pewww..xde bius per per ker doc?? doc ckp skit jer.. tyhen dia masukkan perlahan lahan.. so nmpaklah semua apa yg jadi dalam hidung sampai la ke kotak suara aku.. saw ada byk mukus ngan didnding hidung ngan tekak yang merah.. doc ckp dah ada infection kat T zone muka aku.. n ada sinus.. peww.. patutlah x baik baik.. tp bila pikir aku x penah ada sinus .. selepas discuss dgn gynae aku.. kemudian dia beri ubat ubat yang semmemangnyer safe utk  aku yg tgh pregnant nie.. .. dia nak admit aku sebenarnya.. tp cam phobia jer nak masuk wad..pasal dah tau rasa dok kat spital.. emmmm.. ..aku ckp ngan doc.. try monitor dari rumah dulu.. tgk caner.. confident jer aku ekkk.. takper aku rasa aku boleh buat.. doc bg aku MC 4 hari sampai 1/4 nie// get a good rest and elakkan aircond buat masa ini.. katanya.. dalam hati.. lama nyer 4 hari.. ? tapi betullah kata doc.. aku perlukan rehat since badan aku dah lemah.. dan dah ada jangkitan kuman.. Ya Allah.. lindungilah.. hambamu ini.. aminn

No comments:

Post a Comment